čtvrtek 12. listopadu 2015

Pákový kávovar



Konečně! Konečně si doma udělám dobrý kafe. Z kafového barbara jsem se posunula do kategorie závislák a tak bylo na čase poohlídnout se po dobrém kafi i na doma. Jsem čím dál tím víc rozmlsaná a rozpustné kafe nebo 3v1 už mně prostě neuspokojují.

Nejdřív jsem se o kávě chtěla něco dozvědět a tak jsem zabrousila do knihovny. Šla jsem jen tak na blind a měla jsem štěstí. Povedlo se mi půjčit úžasnou knihu, kterou doporučuji všem, koho káva alespoň trošku zajímá...Vlastně tak trochu uvažuju, že si knížku pořídím domů, kromě procesu výroby kávy totiž obsahuje i skvělé recepty.


Po přečtení knížky jsem byla odhodlaná si pořídit alespoň Frenchpress. Nakonec mi přál osud a zdědila jsem malý pákový kávovar.
 
 Pořádný zátěžový test můj nový mazlík ještě nezažil. První kafe koupené jen tak na rychlovku radši taky nezmiňuju (a profesionalitu zaměstnance jednoho velmi známého obchodu s kafem radši taky ne). Na druhou stranu se už teď nemůžu dočkat až vyzkouším nové recepty s dobrou kávou a taky se chci naučit alespoň jeden obrázek late artu :-)


Tak držte palce ať se mi daří, možná se pak můj blog rozroste o rubriku "káva" :-)

Znáte nějaké další zajímavé knížky o kávě?


6 komentářů:

  1. Musím se přiznat, že nad pákovým kávovarem jsem také uvažovala. Rychle jsem ale zjistila, že jeho pořizovací cena je zcela mimo moje možnosti, tak jsem si na základě tohoto porovnání raději pořídila automatický.

    OdpovědětVymazat
  2. Nedávno jsme se se šéfem dívali na profi kávovary s tím, že bychom si nějaký pořídili do firmy. Přecejen káva dodává pracovní nasazení, takže nám to přišlo jako výborná investice. Nakonec nám z toho vyšlo, že nejlepší káva je právě z pákového kávovaru, a tak jsme do něj šli.

    OdpovědětVymazat
  3. Pákový kávovar by se mi také líbil. :-) Ale není to levná záležitost. Nakonec jsem si tedy pořídila automatický od Krups. Ten byl o dost levnější. To mi připomíná, že už by asi chtěl zase vyčistit a já doma nemám ty čistící tablety

    OdpovědětVymazat
  4. My jsme si vloni k Vánocům také vybírali kávovar a prošli jsme jich docela dost a ve finále jsme přišli na to, že pro naše domácí použití stačí klidně nějaký obyčejnější. Objednali jsme si kávovar DéLonghi z Cesk , který stál něco málo přes osm tisíc a vaří výbornou kávu :-) .

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky. Holky jaký máte kávovar vy? Já přemýšlí nad koupí tohoto kávovaru oplatí se? Je kvalitní?

    OdpovědětVymazat
  6. Tak my jsme osobně nešli přímo do pákového kávovaru a to hlavně kvůli té složitosti přípravy kávy a to třeba ani naše děti nezvládnou... Náš kávovar totiž zvládá i výrobu kakaa a nedokáži si představit, že by si měly šlehat mléko na páce :D Jenže třeba k takovému kávovaru jsou i potřeba filtry a naštěstí jsem narazila na tuto stránku zde , kde je bereme za docela levno...

    OdpovědětVymazat