sobota 27. února 2016

Katmer pie

A je to tady! Moje první Daring Bakers challenge. Je teda pravda, že jsem doufala v něco sladkého. Slané výtvory pořád nejsou mojí silnou stránkou. Naštěstí výsledek nedopadl katastroficky, jen jsem musela trochu upravit náplň koláče, protože v nejbližším a jediném ochodě, do kterého jsem se v termínu před zvežejněním zvládla dostat, prostě žádná z doporučených ingerdiencí nebyla. Rozhodla jsem se tedy přidat jak recept můj tak ten původní, protože jej určitě někdy vyzkoušíím.


TĚSTO
  • 4 hrníčky hladké mouky
  • 1 lžička soli
  • 1 1/2 hrníčku horké vody
  • mouka na posypání
  • rozpuštěné sádlo
Mouku, sůl a vodu smácháme a vypracujem v hladké těsto. Těsto dáme do sáčku a necháme alespoň hodinu odležet na teplém místě.
Odpočaté těsto rozdělíme na 6 dílů, ty rozválíme válečkem na tenké kulaté placičky. První placičku potřeme sádlem, na ni dáme druhou, opět potřeme, třetí a zase potřeme. Poté těsto rozkrájíme a složíme podle obrázku.




To samé opakujeme s další tojicí placiček.
Ve výsledku tedy máme 2 hromádky těsta.

NÁPLŇ (alá moje improvizace)
  • 1 sáček bílého kdyselého zelí
  • 250g uzeného masa
  • 2 cibule
  • 1 zakysaná smetana
  • 3 vejce
Cibuli a uzené nakrájíme na kostičky. Zelí dáme do cedníku a propláchneme.

Cibili osmažíme  v kastrolu do zlatova, přidáme uzené a nakonec i zelí.

Směs z kastrolu přemístíme do misky, přidáme 3 vejce, zakysanou smetanu a ochutíme solí.

DOKONČENÍ

První díl těsta vyválíme a vyložíme s ním formu. Na těsto rozetřeme náplň a pokryjeme druhým rozváleným dílem těsta. Potřeme troškou sádla a dáme péct na 180 stupňů zhruba na 20minut.

A výsledek? Dle mého názoru poživatelný, ale že bych to musela péct znova, to asi ne (ale slibuju, že ještě vyzkouším ten s originální náplní...Podle přítele, pecka :-D ideální na párty, kde je spousta hladových krků.


ORIGINÁLNÍ NÁPLŇ
  • 500g sýra cottage
  • 500g Mangoldu (taková divná zelenina - google ví)
  • 4 vejce
  • 1/2 lžičky soli
Mangold nakrájíme na tenké proužky a smícháme s ostatními ingrediencemi.


Žádné komentáře:

Okomentovat